banner

banner

5 Şubat 2014 Çarşamba

Good Will Hunting - Can Dostum

http://www.imdb.com/title/tt0119217/

Üniversitede hademelik yapan fakat sadece bir yerlerden okuduklarıyla bile bilimin her dalında, özellikle matematikte harikalar yaratan genç bir deha. Durumu özetlemek için şu diyaloğu kullanabiliriz:
-Hiç piyano çaldın mı?
-Biraz
-Piyanoya baktığında Mozart'ı görürsün.
-Ben Chopsticks'i görüyorum.
-Tamam Beethoven olsun. Piyanoya bakar bakmaz anladı. Çalabiliyordu.
-Ne demek istiyorsun Piyano mu çalıyorsun?
-Hayır.Piyanoya baktığımda bir tahta kutu ve tuşlar görüyorum. Ama Beethoven, Mozart; onlar görebiliyordu, çalabiliyordu. Resim yapamam düz bir çizgi bile çizemem. Piyano çalamam.
-Ama kimya ödevini bir saatte yapabilirsin.
-Böyle şeyler söz konusu olduğunda yapabiliyorum işte. Sanırım en iyi böyle açıklayabilirim.

1 yorum: